З пільговиків братимуть в автобусах по 1 гривні
Питання підвищення тарифів на проїзд у міських автобусах у Прилуках усе ще відкрите. Після оприлюднення у ЗМІ та обговорення на Раді старійшин його розглянула Громадська рада.
У середу, 2 липня, її членів про зміну тарифу проінформував заступник міського голови Олександр Сивенко. Він зазначив, що оприлюднений варіант цін був таким: 1 грн. – для дітей шкільного віку в період навчального року (з 1 вересня по 30 червня); 2,75 грн. – для інших споживачів до 20.00 год., 3,50 грн. – після 20.00. Але на Раді старійшин вирішили не обмежувати у часі проїзд дітей за 1 грн., знизити загальний тариф на 25 копійок – до 2,50 грн., а ціну на автобусні квитки після 20.00 рекомендувати у розмірі 3,50 грн. Про це було повідомлено перевізників, і в листі на ім’я міського голови Дмитра Барнаша від 18 червня вони погодилися на запропоновані зміни.
Не виникло тривалих суперечок з цього приводу і на засіданні Громадської ради, яка більшістю голосів теж висловилася «за». Тепер після затвердження виконкомом міської ради нові тарифи вступлять у дію. За словами Олександра Сивенка, орієнтовно це станеться десь у середині серпня.
А от питання перевезення пільговиків виявилося більш дискусійним. У тому ж таки листі до мера від 18 червня підприємці заявили про свій намір возити пільгові категорії по 1 грн. протягом усього року. Виняток склали лише ветерани Великої Вітчизняної війни, учасники бойових дій, учасники війни, інваліди війни, ліквідатори наслідків аварії на ЧАЕС І та ІІ категорій, постраждалі від наслідків ЧАЕС діти-інваліди, ветерани військової служби, інваліди військової служби, реабілітовані особи, інваліди І та ІІ груп, діти із багатодітних сімей, інваліди дитинства. Усі вони, як і зараз, користуватимуться громадським транспортом безкоштовно. Отже, платити за проїзд доведеться 15-м із 28 пільгових категорій.
Отримавши послання перевізників, Дмитро Барнаш призупинив введення у дію електронних карток і доручив управлінню економічного розвитку розробити положення про запровадження для пільговиків тарифу в розмірі 1 грн. Таку ідею перевізників підтримала Рада старійшин, тепер – слово за депутатами. Якщо вони не дадуть хід цьому питанню, то нічого й не буде.
2 липня перевізники озвучили свою ідею Громадській раді. І тут думки розійшлися. Запрошені посадовці управління праці та соцзахисту населення міської ради відзначили, що дві із 13 категорій – ветеран Великої Вітчизняної війни та інвалід дитинства – взагалі відсутні у чинному законодавстві. Тому їх запропонували замінити на вдів загиблих та померлих ветеранів Великої Вітчизняної війни і ветеранів праці. А як же бути решті пільговиків? У Прилуках понад 19000 пенсіонерів, і тільки 5114 із них належать до перерахованих категорій. Де їм брати гроші на проїзд в автобусах?
Звісно, можна зрозуміти перевізників, які працюють собі у збиток. Адже держава якщо й відшкодовує їм витрати за перевезення пільговиків, то з великими затримками і не в повному обсязі. Однак треба подумати і про тих, для кого ця гривня у гаманці, можливо, остання.
Члени Громадської ради дуже активно висловлювали власне бачення шляхів виходу із цієї патової ситуації. Зокрема, Олександр Руденко запропонував повернутися до ідеї талонної системи, котра, на його думку, є найбільш оптимальним варіантом. Вона успішно діє у Ніжині, Прилуцькому районі, то чом би не спробувати її і в Прилуках? Подобається подібна система і перевізникам. Та, нагадаємо, депутати міськради проти талонної системи. Віктор Горбаченко пішов іще далі. За його словами, адресна грошова допомога пільговикам – ось вирішення всіх проблем. Але ж відомо, що це питання не місцевого рівня. Про позицію постійної депутатської комісії з питань побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, підприємництва, транспорту, зв’язку та регуляторної політики міської ради розповіла її голова Надія Дановська:
– Ми цією проблемою займаємося вже чотири роки, – сказала Надія Василівна. – І якщо зрештою не знайдемо вірного рішення, перевізники можуть узагалі піти із міста, як це сталося із маршрутом №2-А, що їздив до військового містечка №12. Тоді Прилуки зовсім зупиняться. Вихід, як вважає наша комісія, такий – обмеження перевезення пільговиків у часі з 9-ї до 15-ї. Всі, хто користуються автобусами після цієї години, мусять платити.
Оскільки це було звичайне інформування про введення плати за проїзд для пільговиків, голосування не проводилося. Та як би там не було, зміни у перевезеннях прилуцьких пільговиків, скоріш за все, будуть. Напевно, їм уже треба готувати гроші на автобусні квитки.
Автор: Андрій Гончар
Интересно получается в Прилуках не действуют Законы УКРАИНЫ ОБ ЛЬГОТНОЙ КАТЕГОРИИ ее граждан,перевозшики никогда не будут работать себе в убыток даже 1 день. А вы все решаете как наказать пенсионеров за то что они ПЕНСИОНЕРЫ.
(Оновити зображення коду)